03 February, 2013

Puhkus ja auto saaga.

Minu puhkus tööst on kulgenud mõnusalt ja sisutihedal. Juba esmaspäeval lendan tagasi tööle, seekord 20 päevaks järjest.
Esimesed päevad olid üsna rasked, töö-öö mõjutused olid tunda ning päeval olin üsna väsinud. Väsimuse peletamiseks käisime koos Edmontoni puhkusele/reisile saabunud Eesti neidudega Elk Islandi rahvuspargis. Plaanis oli näha piisoneid ja muid elukaid. Kahjuks nägime ainult piisoneid, teised loomad olid vähemalt meie eest peidus kuskil pargis kaugemas nurgas.
Elk Islandi ekspeditsioon
Veretu jahi tulemus - piison.

Alberta - tossavad tehased ning nafta puurtornid

Minu kodus oleku ajal on kütusehind teinud suure-suure hüppe. Kui ma veel nädala alguses sain liitri bensiini 0,929$ ehk 0.68€ eest, siis nädalalõpus on 1.069$ ehk 0.79€. Huvitav kaua see jama kestab.


Olen kaalunud ka meie van'i vahetust. Kardan seda, et suveni antud isend vastu ei pea ning Suurt Kanada Ringreisi ma ei julge ette võtta. Eks van on ka ise vana, 99 aastast ning kilomeetreid on kokku üle 300 tuhande, kuid ka kindlasti on eelmised omanikud sõitnud "võlgu" ning mingi X hetk tuleb minul van'ni edasi eksisteerimiseks investeerida suurem hulk raha, rohkem kui antud sõiduki reaalne müügihind.
Sellest tulenevalt tegelesin enda vabal nädalal van'i otsimisega ning peaaegu ostsin ka auto:)
Endiselt on plaanis uueks sõidukiks valida van, kuulutusi lehitsedes aga jäi silma punane Dodge Charger oma odava hinnaga. Ostja soovib 4000$, turuhind alates 8500$.



Uurides selgus, et autol on mõlgid mis vajad parandamist aga omanikul on soov uus truck soetada. Kuigi " if it's too good to be true, then it's not true" lause kummitas ühel õlal ning uudishimu istus teisel.... siiski otsustasin ikkagi minna autot uudistama ning veenduda müüja räägitud jutus. Aga milleks mulle auto kui ma just kirjutasin soovist uueks masinaks ikkagi mini van soetada? Kuna Marenil ei ole vaja üksinda tööle ning koju sõitmiseks (olen enamik ajast laagris eemal) van'i ning antud Chargeri hind pluss remont tuli kokku soodsam kui ükski teine Charger turul.
Ehk suve saabudes ning ennem reisi oleksin vahetanud (äärmisel juhul ka müünud) Chargeri uuema van'ni vastu ning saanud lisaks kompensatsiooniks reisiraha. Van'id on Kanadas märgatavalt odavamad kui muud sõidukid, seega 5000-6000$ väärtusega buss on uus ning peab veel kaua vastu.
Saanud müüjaga kokku, tehes proovisõidu ning veendudes faktide tõesusele hakkasin ennast juba ettekujutama punase Chargeri roolis:) Auto VIN koodi alusel tegin ka ametlikud päringud ning kõik klappis müüja jutuga, lisaks käisin ka remonditöökojas värvimise kohta pärimas. Kuigi masinat neile näidata ei olnud, tegi töökoda fotode põhjal remondi maksimum pakkumise. Summad olid talutavad, mahtusid ilusti minu budgetisse. Sain isegi kokkleppele, et tasudes sularahas saan 15-20% hinnast alla!, jah, ka Kanadas on sularaha kuningas.
Vahepeal olin jõudnud müüjaga uues hinnas kokkleppele, 2800$ pluss paak bensiini. Peale pikka ning tõsist mõtlemist ja kaalumist olin nõus antud ostuga edasi minema. Pakkusin müüjale välja, et ennem ostu laseme auto remonditöökojas kontrollida. Juhul kui kõik on nii nagu tema rääkis (mõlgid uksel ja tiivas, ning proovisõidul kuulda olnud väike klõbin, vahetus u. 240cadi) siis maksan ise ülevaatuse eest ning ostan auto, kui ilmneb midagi muud siis kõnnin käed taskus lihtsalt minema. Müüja oli nõus.
Järgmine päev startisime varakult, et asjad kiirelt jutti ajada, auto asus 1.3 tunni sõidu kaugusel.
Ülevaatusel selgus karm tõde, esialgne töökoja pakkumise alusel on vaja autol teha lisaks ligi 2000$ ulatuses remonti ning sellest meil varem müüjaga juttu ei olnud. Nimelt oli Chargeri esisild omadega üsna läbi, alates puksid, rooliotsad jne jne. Igatahes mehaaniku juttu kuuldes värvus müüja nägu kord punaseks siis siniseks ja jälle punaseks, oli näha sügavat pettumust. Pakkusin veel võimalust auto 500$ mulle müüa, rohkem ma nõus ei olnud maksma. Müüja nõus ei olnud, lubas auto seisma jätta, aga eks ta otsib uut ostjat....kedagi kes töökojas kontrollida ei taha:)
Auto saaga lõpetuseks võin öelda, et kuigi müüjal ei olnud (ehk) plaanis mind petta (kõik tema esitatud andmed olid õiged ka peale kontrollimist), siis tuleb ikkagi auto ennem ostmist targemal inimesel kontrollida.  Ka müüja ei pruugi kõigega kursis olla ning usub heas usus oma masina ideaalset seisukorda.

Vahepeal tabas Edmontoni külmalaine ning siis tundus õige hetk veekeskuse külastuseks, seda muidugi Mareni tungival soovil:)


Siiamaani ei ole ma prantsuse kogunna arvukust Edmontonis märganud, siis eile sai antud tõekspidamine löögi. Reede õhtu sisutasime "Lendava Kanuu" festivali valgusinstallatsiooni ning Prantsuse Kultuurikeskuse külastamisega. 






Väga palju külastajaid kultuurikeskuses ei olnud, enamik prantslasi elavad idas.

2 comments:

  1. Mareni vanaema palus edasi öelda, kui olin talle sinu loo telefonis ettelugenud, et sa võiksid kirjanikuks hakata!!! See märksa soojem ja tubasem töö!

    ReplyDelete
  2. ;)
    Väga hea, uus amet seega sihikul.

    ReplyDelete