29 April, 2013

Võtmesõnaks on "uus"

Viimasest sissekandest on möödas mitmed nädalad ning nii mõndagi on muutunud.
Esiteks sooritasin lõpuks positiivselt Alberta sõidueksami ja nüüd olen uhkete uute Kanada juhilubade omanik. Juhilubasid vajasin/soovisin peamiselt kahel kolmel põhjusel - odavam kindlustus (sellest hiljem pikemalt) ning seadusest tulenev kohustus omada Kanada juhilubasid juhul kui elad riigis rohkem kui kolm kuud. Lisaks peab tööandja autoga sõites omama kohalikku juhiluba.
Teooriaeksami sooritasin juba esimese korraga oma sünnipäeval eelmisel aastal, sõidueksami Aprilli keskel, khm-khm, kolmandal korral. Mis siis toimus? Esimesel korral kukutati mind väga labaselt eksamilt läbi -  põhjuseks oli liiga aeglane sõit!?! Ehk ma ei sõitnud libedal talvisel teel majade vahel 50'ga ja mille kohta eksamineerja tegi 3 korda märkuse, mis tähendas ka koheselt põrumist. Olin üllatunud ning pettunud, peale eksamit andis eksamineerija on sõbra visiitkaardi, et ma võiksin sealt sõidutunde osta - yeah right, olukord haises kui Rootsi Surströmming
Siis käisin järjest pikalt tööl, kodus olevad 10 puhkepäeva soovisin sisustada võimalikult stressivabalt. Peale puurtorni hooaja lõppu avanes jälle võimalus maisemate probleemidega tegeleda. Eksam number kaks toimus Aprilli alguses uues registris (koht kus toimub eksamineerimine) ning põrusin kahel põhjusel - kiirteelt lahkudes aeglustusrajal ei pidurdanud piisavalt hoogu maha -  automaatne põrumine.Kuigi kiiruseületamine ei olnud suur, 60 km/h asemel sõitsin 70 km/h.. Eksamineerija oli valmis isegi surmapatu andestama, suutsin ma siiski hiljem tekitada järgmise "ohtliku" olukorra - ristmikul ei lasknud inimesel teed ületada ning sundisin jalakäijat liikumiskiirust muutma. Oeh.
Registreerisin kolmandat korda eksamile samas registris, lootusega sooritada eksam sama eksamineerijaga. Kõik läks plaanitult. Tegelikult oli mul selleks hetkeks olemas ka juba varuväljapääs. Nimelt sattusin ühel õhtul taksoga koju sõites jutule taksojuhiga kes oli veel lisaks taksojuhtide eksmineerija. Kuuldes minu probleemist muigas, ning seletas et nii see käib - kuna registrid on eraettevõtted, siis nende tulu tuleb minu/eksamineeritava taskust ja nad on väga õnnelikud püsiklientide üle:) Selge-selge, puhas turumajandus. Igatahes sain hindust taksojuhist käest numbri ning andmed, mille/kelle kaudu pidi olema garanteeritud sõidueksami läbimine. Õnneks ei olnud mul seda teenust vaja kasutada, huvitav oleks teada kui palju oleks eksam seal kohas kallim olnud.....

Eksam läbitud, Kanada juhtimisõigus taskus (juhiload saadeti hiljem postiga) helistasin kohe kindlustusse ja soovisin lepingut soodsamaks muuta. Hetkel oli kindlustus 160$ kuus ning vana kliendihalduri arvutuste järgi pidi kindlustus langema poole võrra - kui ma oman Alberta juhiluba JA ma lasen Eestist saata tõendi kindlustusajaloo ning minu liiklusrikkumiste kohta. Kindlustuses oli kliendihaldur vahetunud ja tema ei teadnud midagi minu ja Tammy kokkuleppest. Uue kliendihalduri arvutuste järgi muutus kindlustus uute lubade tõttu ainult 5!$ soodamaks....See mulle ei meeldinud ning ma ei jätnud seda ainult enda teada.
Ühesõnaga, peale andmete uuesti ülevaatamist, minu suusõnalist kinnitamist oma positiivse Eesti sõiduki-ja sõiduajaloo kohta tehti uus pakkumine - 56$ kuus. Seega saavutasin oma eesmärgi ilma Eestist pabereid organiseerimata.

Kanada juhilubade olemasolu vajasin ka uue töö otsingul. Nimelt ei kannatanud ma oodata kuni Direct mind uuesti tööle kutsub (kui kutsub?) ning hakkasin aktiivselt ise uut tööd otsima. Aktiivne otsimine seisnes Kijijiji portaali kaudu CV'd saatmisega:). Kuna Albertas on tööjõu järgi karjuv vajadus ning nüüd oli mul CV's roughnecki töökogemus, sain ka koheselt positiivseid vastuseid. Igatahes ehitan ma nüüd merekonteinereid ümber mis iganes muuks vajaduseks - soojakud, laod, jne jne.

Tulevane (nafta)puuraugu ehitis.
Tööd jätkub, hetkel on ooteaeg 4 kuud.

Nädal tagasi toimus Edmontonis Motorexi sarnane üritus, käisime Jormaga vesistamas ja paari autoga proovisõidul. Ootuspäraselt oli domineerivaks sõidukiklassiks suured truckid, sekka leidus ilusaid ameerika "sport"autosid.







Teel Expole saime kirja päeva positiivse linnukese - informeerisime autojuhti tema põlevast sõidukist.

Kas õlu ei pidanud mitte matside jook olema?
Väike õlu või suur telefon?


Kanadas olen käinud autot pesemas Self Service Car Wash tüüpi pesulates. Pistad dollari masinasse ning saad siis vastavalt pesulale 1 kuni 2 minutit ise pesta. Tavaliselt kulub 3-4$ ühele pesukorrale.
Maren haldab olukorda.

2 comments: